Alla inlägg under september 2009

Av C K - 23 september 2009 13:22

-För att vara en riktig bloggare måste man skriva minst fyra eller fem inlägg per dag!


Jaha. Couldn't care less. Då får jag väl finna mig i det faktum att jag inte är på riktigt då. Men visst, jag kan hålla med om att frekvensen varit, om man så vill, ojämn. Men ibland ter sig livet på samma sätt. Ojämnt. Ojämnheter och hinder som antingen ska jämnas ut, forceras eller rundas.


Vi är i Spanien. På en välbehövlig semester tillsammans. Våra två egna veckor. Dessvärre har jag tvingats ta med mig jobb, men okej då, ett par timmar om dagen är priset för att ändå kunna vara borta mitt i brinnande budgetperiod. Så nu kan jag alltså sitta här, barfota, med ett glas bubbelvatten och lugn i bröstet.


Då, nu och sen. Jag känner väl inte att jag är skyldig att uppdatera exakt på vad som hänt. Det är ju inte en såpa eller serie det här, snarare nånstans att packa undan lite förvirrade tankar och funderingar. Därför kastar vi oss handlöst framåt, in i framtiden istället. Jag vet att jag är en väldigt målmedveten person med stora drivkrafter i förändring, har ett behov av att se att skeendet går framåt. Därför är det här med särbolivet så svårt för mig. Det går ju inte framåt. Istället kompromissar vi om allt. Var vi ska vara och när. Vilka vi då ska kunna träffa. Det blir så binärt, är vi på det ena stället faller liksom allt annat undan, alla möjligheter på den andra platsen smulas ned och blir till intet. Även de egna intressen som kan finnas blir underordnade. Ett exempel. Det är jag som spelar golf. Hon gör inte det. Men för att vi ska kunna ses får jag kompromissa, jag måste välja. Självklart väljer jag inte golfen, vi går före allting annat. Ändå gnager det där i mig. Jag har lagt ut pengar och byggt förväntningar kring mitt stora sommarnöje och så här långt i år har jag spelat färre än tio rundor. Tiden på vardagarna räcker inte riktigt till. Så hur gör man då? Hur gör man för att två individer ska få utrymme och växa i sig själva utan att för den skull stjäla viktig näring från varandra?


Jag fortsätter leta efter svaren.



Presentation

Omröstning

Har du satt upp mål för 2010?
 Japp!
 Nej inte än.
 Absolut inte, tänker inte göra det heller.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards