Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av C K - 6 augusti 2010 12:17

Har precis, via jobbet, fått ny förmånsbil. Den här gången blev det en vit Volvo V70. Har aldrig haft så stor bil tidigare och det var en övning i sig att börja ratta runt detta monster. TIdigare har jag haft en SAAB Vector 9-3, en bil jag var nästan smått förälskad i.


Volvon hämtades på Upplands Motor, visade oväntat mycket klös och jag log. Åkte till Statoil för att fylla tanken och gick ett varv. Är den här bilen en hon eller en han? Alla mina bilar har fått namn, dom har s a s vävts in i livet och tillskrivits egenskaper efterhand. Min SAAB hett Onken, det var en hon. Min Audi Sergeant Pepper, det var en han. Nu skulle Volvon döpas. Det var systersonen som gjorde det. Han tyckte det var en rejäl bil. Så han sa på väg ut från Maxi: -Jaha vi återvänder till Moderskeppet för hemfärd...


Där var det! The Mothership heter hon nu. Kommer mjukt seglande in för landning.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du satt upp mål för 2010?
 Japp!
 Nej inte än.
 Absolut inte, tänker inte göra det heller.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards