Alla inlägg den 11 januari 2010

Av C K - 11 januari 2010 21:38

Lyssnar som bäst på Dan Browns - Den förlorade symbolen. Där testar man hypotesen att tankens kraft går att mäta. Om den nu verkligen går att mäta och omsätta i fysiska termer, exempelvis vikt, så borde också en människas själ gå att värdera eller väga. Tanken svindlar. Om en själ går att väga så finns den. Om den finns, så borde det också innebära att den kan leva vidare, utanför kroppen, efter döden. Eller?


Jag vet egentligen inte vad jag tycker om Dan Brown som författare och skapande av spänningsromaner. Men jag tycker om hans sätt att tänka, att väva in tankarna i historiska skeenden och mysticism samt modern forskning. Tror den moderna människan behöver mer av den typen av reflektioner. Jag har ingen uppfattning om vad som är rätt eller fel, bara att vi ibland borde bryta vår rytm och tänka till.


Reflektioner i lättvikt:

  1. Första dagen på jobbet efter vecka i sängen. Skönt att vara igång igen.
  2. Ingen har ringt från rekryteringsfirman.
  3. Imorgon börjar träningen igen.

Presentation

Omröstning

Har du satt upp mål för 2010?
 Japp!
 Nej inte än.
 Absolut inte, tänker inte göra det heller.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards